WEKO3
-
RootNode
アイテム
革命の後、月曜の朝に誰がゴミを拾いに行くのか?*1 ―ミアレ・レイダーマン・ユケレースの《ランディング》をめぐって―
https://doi.org/10.15099/00018472
https://doi.org/10.15099/000184726cff9632-fd9a-4fa9-ad97-00a8432dabaf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright(c)Faculty of Art and Design University of Toyama
本書の全部または一部を無断で複写複製することは、著作権法上の例外を除き禁じられています。 複写を希望される場合は、必ず発行者までご連絡ください。 |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-04-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 革命の後、月曜の朝に誰がゴミを拾いに行くのか?*1 ―ミアレ・レイダーマン・ユケレースの《ランディング》をめぐって― | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Environmental Aesthetics | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Environmental Art | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Mierle Laderman Ukeles | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Socially Engaged Art | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Public Art | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 環境美学 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 環境芸術 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ミアレ・レイダーマン・ユケレース | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ソーシャリー・エンゲージド・アート | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | パブリック・アート | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15099/00018472 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
著者 |
伊東, 多佳子
× 伊東, 多佳子
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 16565 | |||||||
識別子Scheme | CiNii ID | |||||||
識別子URI | http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000006647453 | |||||||
識別子 | 9000006647453 | |||||||
識別子Scheme | e-Rad | |||||||
識別子URI | https://nrid.nii.ac.jp/nrid/1000000300111 | |||||||
識別子 | 00300111 | |||||||
姓名 | Ito, Takako | |||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | After the Revolution, Who’s Going to Pick Up the Garbage on Monday Morning? - About Mierle Laderman Ukeles’s Landing - | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Mierle Laderman Ukeles, a leading American feminist performance, conceptual, installation and environmental artist is a one of the pioneers to broaden boundaries of art, by her ‘Maintenance Art’ as changing ‘work’ into ‘ work of art’, and everyday into art. She has been addressing exclusively about urban waste problem, one of the critical urban environmental issues of our time, in the very unique position as ‘ an artist in residence’ with the New York City Department of Sanitation since 1977. In this paper, making a brief review of her Maintenance Art from 1960’s, I will account for how it connected with maintenance of urban environment and became a new form of environmental art as social practice, and examine a recent environmental public art project of Ukeles, Landing at Freshkills Park, Staten Island, NYC, former Fresh Kills Landfill and the landfill reclamation site, in term of contemporary natural environment, urban ecosystem and urban ecology. |
|||||||
引用 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | GEIBUN : 富山大学芸術文化学部紀要, 12号, 2018.02.28, Page 86-97 | |||||||
書誌情報 |
GEIBUN : 富山大学芸術文化学部紀要 Bulletin of the Faculty of Art and Design University of Toyama 巻 12, p. 86-97, 発行日 2018-02-28 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 18816649 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12190259 | |||||||
フォーマット | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 富山大学芸術文化学部 | |||||||
資源タイプ(DSpace) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | Article |