WEKO3
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囲碁画像認識プログラムの作成
https://doi.org/10.15099/00004578
https://doi.org/10.15099/00004578f52a59b9-fb20-4164-9138-435fc088ffa1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Kokiyo_50_01_Page023to027.pdf (2.2 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2012-10-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 囲碁画像認識プログラムの作成 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | game of go | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | artificial intelligence | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pattern recognition | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | computer graphic | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 碁 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 囲碁 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | C++ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 棋譜 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 囲碁欄 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プログラム | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15099/00004578 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
松田, 秀雄
× 松田, 秀雄× 越田, 陽一× 中嶋, 芳雄× 宮越, 隆 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 58515 | |||||
姓名 | Matsuda, Hideo | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 58516 | |||||
姓名 | Koshida, Youichi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 15694 | |||||
識別子Scheme | CiNii ID | |||||
識別子URI | http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000239866138 | |||||
識別子 | 9000239866138 | |||||
姓名 | Nakashima, Yoshio | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 58518 | |||||
姓名 | Miyagoshi, Takashi | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Basic Research of the Programming for Replay graphically by Recognizing Image Records of a Game of Go | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The match between the professional go player, is published to the go column of the newspaper several 10 moves each, every day. When the match is decided for some days, all the game records is published again. Everybody who learned the go and then became strong in it to some degree, tries to appreciate that record. But, it is a very difficult matter for us, that we trace this record only with the eye, because the stone even that has not been put yet in the real match, has already been printed. Also, even if we try to arrange stones on the board actually, it becomes a serious case to search the stone of the next number, as the number of the stone on the board increases. Then, in this paper, we describe a basic research for the programe inputting this record to a personal computer as the image data, and replaying the match in order of placed stones on the board graphically. The programe made by C_<++> language implements on the windows95, 98. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 新聞の囲碁欄には棋士同士の対局が毎日数十手ずつ掲載され,何日かで,勝負がつくと,全棋譜が載せられる。囲碁を習い,ある程度の棋力がつくと,この棋譜を味わおうとするが,手順上は,実際にはまだ置かれていない石までがすでに印刷されてしまって並んでいるので,目障りになる。また,碁盤に並べてみるにしても,置かれている石の数が多くなると,次の数字の石があっち,こっち飛んでいるので,どこにあるかを探し出すのが大変で,並べるだけで精一杯で棋譜を味わうどころではなくなる。そこで,本研究では,この棋譜をパーソナルコンピュータに画像として取り込んで,ディスプレイ上に打たれた石の順序に再現し,対局を鑑賞できるようにしようとするプログラムについて述べる。このプログラムはVisual C++を使っており,Windows95,98上で動作する。 | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 富山大学工学部紀要,50, Page 23-27 | |||||
書誌情報 |
富山大学工学部紀要 巻 50, p. 23-27, 発行日 1999-02 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03871339 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00175872 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
国立国会図書館分類 | ||||||
主題Scheme | NDLC | |||||
主題 | ZM2 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 富山大学工学部 | |||||
資源タイプ(DSpace) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article |