Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2020-04-20 |
タイトル |
|
|
タイトル |
発達障害児を対象としたViscuitによるプログラミング教育 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
プログラミング教育 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Viscuit |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
発達障害 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
通級指導教室 |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
programing education |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Viscuit |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
developmental disabilities |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
resource room |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15099/00020098 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
岡田, 克己
大山, 美香
井上, 愉可里
渡辺, 勇士
原田, 康徳
成田, 泉
水内, 豊和
|
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
173006 |
|
|
姓名 |
OKADA, Katsumi |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
173007 |
|
|
姓名 |
OYAMA, Mika |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
173008 |
|
|
姓名 |
INOUE, Yukari |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
173009 |
|
|
姓名 |
WATANABE, Yuji |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
173010 |
|
|
姓名 |
HARADA, Yasunori |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
130309 |
|
|
識別子Scheme |
CiNii ID |
|
|
識別子URI |
http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000312734024 |
|
|
識別子 |
9000312734024 |
|
|
姓名 |
NARITA, Izumi |
著者別名 |
|
|
|
識別子Scheme |
WEKO |
|
|
識別子 |
129781 |
|
|
識別子Scheme |
CiNii ID |
|
|
識別子URI |
http://ci.nii.ac.jp/nrid/1000030372478 |
|
|
識別子 |
1000030372478 |
|
|
識別子Scheme |
e-Rad |
|
|
識別子URI |
https://nrid.nii.ac.jp/nrid/1000030372478 |
|
|
識別子 |
30372478 |
|
|
姓名 |
MIZUUCHI, Toyokazu |
その他(別言語等)のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Programming Education with Viscuit for Children with Developmental Disabilities at Resource Room |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
For children with developmental disabilities, programming education was conducted using Viscuit which is a programming tool in the general education classroom. Practice was done not only to acquire programming thinking ability but also various aspects of development such as communication skill, and improvement of self-competence. As a result, the programming thinking ability has expanded, and group learning including communication and collaborative work ability has been established. It also suggested the importance of consideration and support depending on the characteristics of disabilities and individuals needs in programming education. |
引用 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
富山大学人間発達科学部紀要, 14巻2号, 2020.03.19, Page 37-44 |
書誌情報 |
富山大学人間発達科学部紀要 = Memoirs of the Faculty of Human Development University of Toyama
巻 14,
号 2,
p. 37-44,
発行日 2020-03-19
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1881316X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12181167 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
出版者 |
|
|
出版者 |
富山大学人間発達科学部 |
資源タイプ(DSpace) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Article |