ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. B. 教育学部 (School of Education)
  2. B-02. 紀要・研究報告等
  3. B-02-05. 富山大学人間発達科学部紀要 = Memoirs of the Faculty of Human development University of Toyama
  4. 14(2)

発達障害児を対象としたViscuitによるプログラミング教育

https://doi.org/10.15099/00020098
https://doi.org/10.15099/00020098
200cc088-4423-431e-b11f-299743d4233f
名前 / ファイル ライセンス アクション
01-05_14-2_page037to044.pdf 01-05_14-2_page037to044 (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-04-20
タイトル
タイトル 発達障害児を対象としたViscuitによるプログラミング教育
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 プログラミング教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 Viscuit
キーワード
主題Scheme Other
主題 発達障害
キーワード
主題Scheme Other
主題 通級指導教室
キーワード
主題Scheme Other
主題 programing education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Viscuit
キーワード
主題Scheme Other
主題 developmental disabilities
キーワード
主題Scheme Other
主題 resource room
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15099/00020098
ID登録タイプ JaLC
著者 岡田, 克己

× 岡田, 克己

岡田, 克己

Search repository
大山, 美香

× 大山, 美香

大山, 美香

Search repository
井上, 愉可里

× 井上, 愉可里

井上, 愉可里

Search repository
渡辺, 勇士

× 渡辺, 勇士

渡辺, 勇士

Search repository
原田, 康徳

× 原田, 康徳

原田, 康徳

Search repository
成田, 泉

× 成田, 泉

成田, 泉

Search repository
水内, 豊和

× 水内, 豊和

水内, 豊和

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 173006
姓名 OKADA, Katsumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 173007
姓名 OYAMA, Mika
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 173008
姓名 INOUE, Yukari
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 173009
姓名 WATANABE, Yuji
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 173010
姓名 HARADA, Yasunori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 130309
識別子Scheme CiNii ID
識別子URI http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000312734024
識別子 9000312734024
姓名 NARITA, Izumi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 129781
識別子Scheme CiNii ID
識別子URI http://ci.nii.ac.jp/nrid/1000030372478
識別子 1000030372478
識別子Scheme e-Rad
識別子URI https://nrid.nii.ac.jp/nrid/1000030372478
識別子 30372478
姓名 MIZUUCHI, Toyokazu
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Programming Education with Viscuit for Children with Developmental Disabilities at Resource Room
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For children with developmental disabilities, programming education was conducted using Viscuit which is a programming tool in the general education classroom. Practice was done not only to acquire programming thinking ability but also various aspects of development such as communication skill, and improvement of self-competence. As a result, the programming thinking ability has expanded, and group learning including communication and collaborative work ability has been established. It also suggested the importance of consideration and support depending on the characteristics of disabilities and individuals needs in programming education.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 富山大学人間発達科学部紀要, 14巻2号, 2020.03.19, Page 37-44
書誌情報 富山大学人間発達科学部紀要 = Memoirs of the Faculty of Human Development University of Toyama

巻 14, 号 2, p. 37-44, 発行日 2020-03-19
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881316X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12181167
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 富山大学人間発達科学部
資源タイプ(DSpace)
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:30:06.346099
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3