WEKO3
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V形多気筒機関の起振モーメントとバンク角
https://doi.org/10.15099/00004516
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
Kokiyo_47_01_Page059to066.pdf (4.4 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2012-10-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | V形多気筒機関の起振モーメントとバンク角 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | V形多気筒機関 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 起振モーメント | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | バンク角 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 往復運動機関 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 往復運動機関の動力学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | V形機関の起振モーメント | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 最適なバンク角 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自動車用エンジン | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15099/00004516 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
桐, 昭弘
× 桐, 昭弘× 横田, 喜数× 伊藤, 紀男 |
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著者別名 | ||||||
姓名 | Kiri, Akihiro | |||||
著者別名 | ||||||
姓名 | Yokota, Yoshinori | |||||
著者別名 | ||||||
姓名 | Ito, Norio | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Exciting Moment and Bank Angle of V-type Multi-Cylinder Engine. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Recently, automobile engines have developed V-type construction for the purpose of compact and light-weight. But the exciting forces and exciting moments occur even if the engine was constructed V-type. The traditional analytical method of many vibration problems of these engines enabled estimation of exciting moments and so on after the bank angle was decided. This paper presents a reduction method of exciting moments and deciding method of the most suitable bank angle of V-type engine. Particularly, as the concrete example the relationship between the reduction of 1st-order exciting moment that cause some troubles and the bank angle is investigated. |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 近年,自動車用エンジンはコンパクト化や軽量化のためにV形化が進められている。しかし,V形化されたとしても起振力や起振モーメントの発生は避けられない。このようなエンジンの動力学的な解析法は,これまではあらかじめバンク角を設定して,そのバンク角に対する起振モーメントなどの評価を行なってきた。この論文では,V形機関に発生する起振モーメントの一般的な削減法と最適なバンク角の決定法に関して述べる。特に,この種のエンジンで問題となる1次の起振モーメントの消滅法について具体的に述べる。 | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 富山大学工学部紀要,47, Page 59-66 | |||||
書誌情報 |
富山大学工学部紀要 巻 47, p. 59-66, 発行日 1996-02 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 03871339 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00175872 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
国立国会図書館分類 | ||||||
主題Scheme | NDLC | |||||
主題 | ZM2 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 富山大学工学部 | |||||
資源タイプ(DSpace) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article |